Lars Granberg i full fart med att dela med sig av styrelsearbetets finessser

Kurshelgen i Medlefors

Helgen 14-15 maj genomfördes styrelseutbildningen för Västerbottens reumatikerföreningar. En helg genomsyrad av information, fysisk aktivitet, god mat och gott sällskap

Helgens styrelseutbildning gick av stapeln med ett 20-tal medlemmar från distriktets föreningar. Lars Granberg höll en intressant utbildning för oss och passade på att lyfta fram våra egna kunskaper och erfarenheter. Om man räknar med att de församlade styrelsemedlemmarna har i genomsnitt 15 års erfarenhet så hade vi alltså ca. 300 års erfarenhet samlad.

Lars är en behaglig kursledare som på ett smidigt sätt framför grunder i styrelsearbete och nya sätt att få styrelsen att lämna de gamla invanda hjulspåren och ta nya vägar för att göra ett bra arbete för våra medlemmar. Nu gäller det bara att sätta de  nya ideerna i verket på hemmaplan.

En annan stor behållning av våra kurshelger är nätverkandet, trevlig samvaro och ideutbyte mellan medlemmar i olika föreningar. Lägg dessutom till god mat och härliga omgivningar så får ni en aning om vad en sådan sammankomst gör för kropp och själ.

Tack vare Ritha, vårt distikts ordförande och Camilla, Malås duktiga ordförande blev helgen som vanligt lyckad. Nu ser vi fram emot hösten och föreningsbesök i Malå men innan dess har vi en hel sommar som ska ägnas åt vila, rekreation och kraftsamling inför ett fortsatt givande föreningsår.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!