Härlig utsikt från vår stuga

På besök hos Vännäs-Bjurholm

Vi fick en inbjudan av Reumatikerföreningen i Vännäs-Bjurholm att delta i medlemsmöte med föredrag på Angsjöns camping Lördagen den 13 juni

Redan på fredagen åkte vi till Angsjön för att dels hålla vårt styrelsemöte och dels hinna sova ut inför lördagens begivenheter.

Lördagen började med en kort presentation av distriktsstyrelsen och sedan en riktigt god lunch innan vi fick bänka oss för att lyssna på ett intressant föredrag av Anders Bergström, legitimerad sjukgymnast med mottagning i Umeå. Föredraget hade titeln "Medicinfri behandling av mekanisk och inflammatorisk smärta" och var både intressant och roligt att lyssna på.

Vi fick oss till livs en ingående förklaring till varför man ska träna trots att det gör ont och även en fysisk demonstration av hur man gör vilket resulterade i att åhörarna snart stod upp och böjde sig åt alla håll.

Efter detta upplysande föredrag intog vi eftermiddagskaffe under allmänt eftersnack innan vi tog farväl av Vännäs-Bjurholm för att åka hem.

Ett stort Tack till de eldsjälar som fixat och trixat för att vi skulle få en intressant och givande dag. Tack också till de medlemmar som mött upp och fick oss att känna oss välkomna

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!